Правила експлуатації машинок Bishop Rotary

Машинка, зазвичай, при покупці вже налаштована і повністю готова до використання.

Тому основні правила:
– не розбирати машинку самостійно;
– нічого не крутити без потреби;
– акуратно користуватися мастильними матеріалами;
– не заливати олією для змащування, «купаючи» машинку в ньому, при цьому уважно стежити за
режимом змащення і не забувати про нього;
– ні в якому разі не розкривати самостійно мотор;
– не замінювати самостійно деталі;
– при найменшій підозрі на поломку звертатися в ремонтну майстерню.

Поради майстра. Як правильно експлуатувати роторні тату-машинки Bishop

Євген Мурза, досвідчений фахівець з ремонту тату обладнання, розповідає, як треба правильно використовувати і доглядати за роторними тату-машинками Bishop

Bishop V6

Bishop V6 – єдина машина, яка потребує ретельного догляду, так як конструкція рухомого слайда вимагає мастила. У комплекті з Bishop V6 поставляється мастило SuperLube.

Щоб витягти слайд для змащування, вам необхідно дістати мотор. Для цього відкрутіть прихований гвинт знизу корпусу шестигранним ключем з комплекту і акуратно потягніть на себе задню кришку. Після того, як мотор витягли з корпусу, можна діставати слайд. Нанесіть на слайд невелику кількість мастила і розподіліть її рівномірно по всій площі слайду, надлишки мастила приберіть ватною паличкою. Вставте слайд в корпус і встановіть мотор назад.

Якщо ви використовуєте Bishop V6 для роботи з картриджами, рекомендуємо дістати поворотну пружину слайда, оскільки за повернення слайда буде відповідати вже мембрана картриджу. Якщо залишити пружину, ви збільшите навантаження на мотор, що призведе до його деградації за рахунок підвищеного споживання струму.

Періодичність змащення слайда залежить від активності вашої роботи. Чим більше ви працюєте, тим частіше потрібно буде змащувати слайд. З огляду на те, що машинка для змащення розбирається легко, рекомендуємо щотижня проводити огляд слайда на наявність мастила.

Якщо ви забули і своєчасно не змазали слайд, виникає дві проблеми:
– вироблення слайда внаслідок тертя об корпус на суху;
– підвищене навантаження на мотор, яка веде до його деградації

Важливо: надмірне і часте змащування слайду може привести до залитого мотора, а, отже, його передчасного виходу з ладу. Тому кількість мастила повинно бути помірною. Під час вилучення мотора з корпусу звертайте увагу на поверхню корпусу мотора – вона повинна бути сухою, що буде свідчити про помірну кількість мастила. Якщо змащення забагато, мастило безпосередньо потрапить на мотор.

Пам’ятайте: залиття мотора мастилом не є гарантійним випадком!

Fantom, Magi і Microangelo

Роторні машини Fantom, Magi і Microangelo не потребують мастил (за винятком мастила для наконечника штовхача Bishop Fantom)

Не змащуйте підшипник на ексцентрики, тому що в роторних машинах Bishop використані підшипники закритого типу, в які вже закладено мастило заводом-виробником.

Рекомендуємо: якщо ви працюєте роторними машинами Bishop, не зайвим буде використання блоку живлення з відображенням струму навантаження (наприклад Critical CX-2 G2). Завдяки свідченням про струм навантаження ви можете відстежувати життєдіяльність мотора. Якщо струм навантаження з часом почав зростати, необхідно перевірити наявність мастила на слайді і визначити причину, що викликала підвищене навантаження на мотор.

Тут можна прочитати поради досвідчених майстрів по експлуатації машинок.

Корисні поради:
– татуювання можна робити взагалі без машинок;
– кожен татуювальник сам визначає оптимальну кількість машинок для роботи;
– тату машинок багато не буває;
– робота новою тату машинкою, особливо якщо розумієш що їй можна робити, це як секс з новою незнайомою дівчиною;
– двох однакових машинок не буває, вони всі різні;
– не майстри тату роблять татуювання, а тату машинки, майстри тату лише ними малюють;
– з поганим блоком живлення, навіть хороша машинка не працює як треба;
– в ваших руках хороша машинка це ви знаєте точно, а упор-зусилля на бойок не тримає, не чинить опір, завмирає, значить їй не вистачає ампер;
– якщо ваша тату машинка сильно іскрить, навіть пружину пропалює, терміново міняйте конденсатор;
– кажуть, у тату машинки є душа, я знаю, що характер точно;
– якщо з машиною щось не те, то це відчувається відразу;
– хороша машинка це та яку вам порекомендував відомий майстер стиль який вам подобається і ви б хотіли працювати так само;
– чим більше голок в пучку та їх ударна площа, тим бойок у машини повинен бути важче, і швидкість менше;
– наприклад для тушевки маленькими голками потрібна одна машинка для великих інша, а для середніх третя;
– тіньова машинка це щось середнє між контурною і яскравою, якщо такої у вас немає то тіні контурною виходять краще;
– у машинки це маленький верстат у якій є рама, а вона повинна поглинати вібрації, а не посилювати їх;
– так для роботи великими магнумами це важка машинка і ніяк інакше;
– на контурні машинки краще ставити важкі держаки вони теж поглинають вібрації, запорука гарного контуру, а рівність контуру в роботі це завжди найголовніше;
– на зафарбовувальні і тіньові машини потрібно ставити шестигранні держаки, вони збільшує технічність, тому що круглі власники ніколи вам не дадуть машинку зафіксувати в руці два рази в одному і тому ж місці;
– рука татуировщика і машинка одне ціле і закінчується вона на вістрі голки;
– тату машинку впускати не варто;
– корисно мати багато машинок, особливо коли використовуєш багато голок, щоб не втрачати час на зміну конфігурації голок;
– тату машинка не друкує гроші;
– модна тату машинка не завжди найкраща;
– тату машинка може бути такою якої не працюють і при цьому мати велику цінність;
– набридла монотонність і одноманітності праці, пізнай нову машинку;
– якщо здається, що через вібрацій машини руки трясуться, швидше за все це через інше;
– тату машинка це професійний інструмент і руки татуювальника теж, чи не ламайте ні те ні інше, бережіть їх;
– кращі тату машинки в світі зроблені-зібрані руками професійних татуювальників, а не тими хто тату робити не вміє;
– не кожна тату машинка є тату машинкою;
– одна тату машинка без зміни конфігурації має тільки одне правильне налаштування;
– ідеальна тату машинка та, в якій нічого не хочеться міняти.

Блоки живлення (лінійні і імпульсні).

Лінійні джерела живлення почали застосовувати в електронній апаратурі ще на початку 20 століття. В даний час лінійні джерела живлення вважаються технологією «вчорашнього дня» через їх вартість, великої ваги, габаритів і низького ККД (~ 50-70%). Незважаючи на це, до недавнього часу більш ніж в 50% всіх електронних пристроїв використовувалися лінійні джерела живлення.

Використання імпульсних джерел живлення в масовому застосуванні аж до кінця 1960-х років було обмежено функціональними можливостями трьох головних компонентів (муздрамтеатру, ключа і випрямляча). У 1960-х з появою високовольтних біполярних транзисторів ПІП стали доступними, але в малопотужних схемах їх використання було економічно невигідно до тих пір, поки ціна напівпровідників не впала до цілком прийнятною.

Блок живлення з лінійним стабілізатором вкрай простий: трансформатор перетворює напругу мережі (220 або 110 В) в близьке до необхідного, потім воно випрямляється доданими мостом, його пульсації згладжуються конденсатором і вже постійна напруга надходить на вхід стабілізатора. Останній складається з регулюючого елемента – транзистора і керуючої схеми. Принцип роботи лінійного стабілізатора полягає в тому, що “надлишки” напруги падають на регулюючому транзисторі, т. п. Практично він грає роль змінного резистора, тільки управляється напругою схеми порівняння, а не поворотом ручки.

Перевагами ЛІП в порівнянні з ПІП є:
– простота, висока надійність, простота в обслуговуванні;
– чудові регулювальні характеристики при зміні вхідної напруги і навантаження – від 0,01% до 0,1%;
– швидке відновлення при зміні навантаження – 50 μS;
– дуже низький рівень перешкод і випромінювань, досягається без фільтрів.

ПІП були розроблені в 1960 році для застосування в авіаційних, космічних і військових електронних системах, де лінійні джерела живлення не можуть використовуватися через їх розміри, вагу і низького ККД.

Загальний принцип дії ПІП полягає в наступному:
1. Напруга перетворюється в високу постійно. Воно надходить на первинну обмотку трансформатора через сільнопоточний напівпровідниковий ключ. Як ключ зазвичай використовується польовий транзистор.
2. Ключ комутує напругу на первинній обмотці з високою частотою, набагато більш високою, ніж частота напруги. Це дозволяє істотно скоротити габарити і вага трансформатора, а так же елементів фільтра за рахунок їх властивостей при високій частоті.
3. Електронний ключ в будь-який момент часу знаходиться або в відкритому, або в закритому стані. Він ніколи не знаходиться в «активному» стані. Тому на ключі розсіюється істотно менша потужність, ніж на прохідному транзисторі лінійного джерела живлення.
4. Високочастотний напруга на первинній обмотці трансформатора передається у вторинну обмотку. Під вторинну обмотку включаються фільтруючі ланцюги, а також ланцюг зворотного зв’язку.
5. Ланцюг зворотного зв’язку через гальванічну розв’язку управляє шпаруватістю включення електронного ключа, забезпечуючи підтримку вихідної напруги на заданому рівні.

Характерними особливостями ПІП є:
– складність реалізації;
– пульсації на виході 10-100 мВ. Потрібно фільтр, складність якого залежить від витрачених у виробництво БП засобів;
– повільне відновлення при зміні параметрів навантаження;
– маленькі габарити
– мала вага
– високий ККД (~ 78-93%)
– діапазон вхідної напруги у імпульсніков зазвичай ширше і їх можна використовувати в різних країнах (з різними стандартами електроенергії в мережах 110/220).

Для дуже чутливих до шуму аналогових схем (тату-машина є аналоговою схемою, але її чувстітельность непорівнянна мала в порівнянні з рівнем перешкод) зазвичай рекомендується ЛІП.

Якщо потрібна максимальна продуктивність по всіх параметрах, в сучасних системах часто використовується попередня стабілізація напруги імпульсним джерелом живлення до значення трохи вище падіння на лінійному джерелі, а потім за допомогою лінійного джерела отримують високочутливе харчування для аналогових схем. Тобто застосовується комбінування.

Гігієна

Безпека процедури татуювання цілком залежить від дотримання татуювальнами правил санітарії та гігієни. Взагалі треба сказати, що самостійно навчиться «чисто» виконувати роботу, не здійснюючи спочатку безліч грубих помилок, не вдається майже нікому. Справа в тому, що процес татуювання, щоб бути безпечним для клієнта, передбачає ідеальну організацію робочого простору і виконання всіх дій на основі чітко відпрацьованих навичок і рефлексів. Іншими словами, майстрові-початківцю необхідний наставник.

Безпека при татуюванні досягається за рахунок того, що ВСІ предмети, що контактують або можуть контактувати з біологічним середовищем клієнта, після процедури або викидаються, або піддаються ефективній стерилізації.

Ключове слово тут «всі», бо якщо хоч будь-якої предмет буде використаний кілька разів без обробки, може відбутися передача інфекцій. Детальний опис всіх правил безпеки – дуже нудне заняття, тому зупинюся на тому, як за допомогою найпростішої методики самоконтролю майстер може підвищувати свій професіоналізм та якість роботи.

Перед майстром на штативі ставиться відеокамера, причому її положення повинно забезпечувати контроль за всіма рухами його тіла, перш за все постійно повинно бути видно його руки. Після цього проходить звичайний сеанс, а потім зроблене відео не поспішаючи аналізується на предмет зайвих рухів і дотиків рукавичок до незахищених бар’єрним захистом речей. Це може бути, наприклад, ручка регулювання висоти крісла майстра, мобільний телефон, стіл і так далі. Всі предмети, дотик до яких було зафіксовано, повинні бути вимиті дезрозчином, закриті харчовим поліетиленом або прибрані з робочої зони.

Що стосується самої тату-машинки, то тут одне просте правило – машинка повинна бути в пакеті, це ж стосується і кліпкорда. Бар’єрний захист машинки практично виключає її забруднення в процесі роботи, хоча не виключено попадання фарби на машину через бекстем, зазвичай це відбувається при сильній вібрації пристрою або неправильному триманні машинки при роботі.

Якщо машинка чиста – її найкраще протирати сухою або ледь промасленою серветкою, але мастила як правило вимагають тільки роторні пристрої – індукція може і повинна працювати без змащення. Крім того, індукційна тату-машинка майже завжди містить деталі, зроблені з вуглецевої сталі без спеціального захисного покриття. Тому використовувати для її протирання будь-які спиртовмісні рідини не бажано, оскільки сильна корозія і (або) поломка пружин при цьому майже гарантовані.

Вага і баланс

Тема ваги і балансу машинки для татуювання – це ще один привід для суперечок серед майстрів, хоча сама дискусія стає все менш актуальною.

Традиційно вважається, що маса машинки допомагає стабілізувати її переміщення, що особливо важливо для рівних контурів, однак не треба забувати, що маса – це міра інертності і ваги.

При цьому інерція – це сила, яку треба компенсувати рукою при кожному повороті або прискоренні інструменту, а вага – це сила, компенсувати яку треба постійно, поки інструмент знаходиться в руці.

Треба пам’ятати, що будь-яка компенсація за рахунок мускульної сили – це напруга м’язів та зв’язок, то це означає, що чим більше і триваліше ми компенсуємо діючу силу, тим більше буде утома і нижче точність рухів.

Якщо ж це так, то висновок отрімаємо сам собою – машинка повинна бути настільки легкою, наскільки це можливо.

Дана теорія блискуче підтверджується практикою, коли більшість хороших майстрів для замальовки використовує легкі (80-140 гр.) роторні машинки, звівши роль індукції до контурів і частково до тіней.

Балансування машини не менш, а може і більш важлива, ніж полегшення, оскільки при поганому балансі напруга руки виявляється ще більшою, ніж просто при надмірній вазі, так як доводиться компенсувати не тільки вагу, але і постійне «викручування» інструменту, а на це іде куди більше зусиль, ніж просто на утримання чогось важкого, але збалансованого в точці тримання.

Крім того, при поганому балансуванні апарату природна реакція майстра – покласти машинку на руку, що не найкращим чином позначається на точності та акуратності роботи, оскільки зона тримання «розмивається» і точне управління машинкою стає набагато складніше, не кажучи вже про проблеми з розворотом апарату під різними кутами при роботі.

Що ж таке хороша балансування? Це максимальне наближення центра ваги інструменту до точки тримання, тобто у випадку з тату-машиною центр ваги повинен бути в тримачі, що можна досягти, тільки якщо використовувати легку (не більше 120 гр.) машинку і досить масивний тримач.

Треба також сказати, що тривале використання занадто важкого і погано збалансованого інструмента завжди викликає професійні захворювання суглобів рук.

Ще більше порад від кращих майстрів можна прочитати тут.